Mycket har hänt i Minicarshuset trots att vi ej uppdaterat bloggen... :)
Följande företag har flyttat in sin verksamhet i Företagshotellet:
WE / Würth Elektronik
DCD / DirtChamp Design
BIG BAG
God Morgon Sverige
ÅF
Upplands Måleri
(Upplands Måleri har flyttat ut och är numera uppköpta av Sandå Måleri)
Och House of Lola hyr lagerlokal av oss för deras webshop.
Visar inlägg med etikett åf. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett åf. Visa alla inlägg
måndag 3 oktober 2011
October Update!
Etiketter:
big bag,
DCD,
god morgon sverige,
house of lola,
upplands måleri,
Wûrt elektronik,
åf
onsdag 1 december 2010
Early Winter!
Nu var det ett bra tag sedan jag skrev något i vår Minicars Enköping blogg - sorry... Det har hänt en hel del sedan i September!Eng: It was quite a while since I last blogged in our Minicars Enköping blog - sorry... There has been quite a lot of activity though in the building!
På våning 3 mittemot Magdalenas Företagshotell har vi varit upptagna med att bygga helt nya kontorslokaler till en teknikkonsultföretag som heter ÅF. Deras nya lokaler skall vara klara för inflyttning den 1:a januari 2011.Eng: On level 3 we have been busy building a new office deparment for a tecnichal consult company called ÅF Group. The offices will be ready end of December 2010 and they will move in from January 1 2011.
ÅFs nya kontorslokaler i Enköping från 2011-01-01.Eng: The new ÅF offices in Enköping from 2011-01-01.
Deras lunchavdelning kommer ligga här.

Arnes Miniracing Museum har flyttat in i vår huvudentré i gatuplan. Många gamla R/C reliker finns att beskåda med mera... :)Eng: Arne's Miniracing Museum have moved in into our main entrance. Lots of cool and old R/C cars and more can now be studied... :)
Arnes Miniracing Museum har flyttat in i vår huvudentré i gatuplan. Många gamla R/C reliker finns att beskåda med mera... :)Eng: Arne's Miniracing Museum have moved in into our main entrance. Lots of cool and old R/C cars and more can now be studied... :)

Helgen den 11-12 december kommer MHF Skarpnäck att arrangera R/C bil tävlingar på vår nya inomhus off-road bana ovanför Rynos Hobbyshop. Dels körs det en 2WD (lördag) och 4WD (söndag) off-road deltävling i den nya inomhuscupen de kallar VBC.
Men det kommer dessutom att premiärköras en test-tävling med 1:10 Short-Course elbilar paralellt med de andra rejsen också!
Inbjudan/info till SCS 1:10 test-rejset hittar ni HÄR.
I Minicarshuset har vi en hobbybutik som heter Rynos Hobbyshop som har anlagt en inomhus off-road bana på nålfiltsmatta. Här kan ni köra med era off-road bilar för en 50:- köravgift per dag. Gå in på Rynos för mer info.
Generellt har banan öppet på Rynos Hobbyshops butikstider, dvs måndag till fredag 12-18.00 och lördag 10-14.00.
Just nu är inte vår stora 6-spårs Ninco bilbana i drift efter att vi flyttat/vridit den för att få plats med den stora R/C bilbanan men inom kort är den i drift igen.Eng: Our big 6-lane Ninco slotracing track is moved and will be up and running within a week from now.
I källaren kör vi vidare med Rynos R/C Racetrack on-road nålfiltsbana som numera har ett enormt bra fäste. Där kan ni komma och köra med era elbanbilar för 50:- per dag.Eng: In the basement we also run the indoor carpet track that now has very good traction!
Etiketter:
arnes miniracing museum,
Rynos R/C Racetrack,
SCS 1:10,
short course sverige,
vbc,
åf
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
